05.08.2015

IDENTITET

Specielt unge mennersker, kæmper dagligt kampen for at virke original. Men hvornår kan man kalde noget eller nogen (for den sags skyld) original? Det spørgsmål kom jeg til at sidde og tænke over, da jeg drak morgenens første kop kaffe. Jeg kom faktisk aldrig rigtig frem til et svar. Men alligevel synes jeg, at i skal beriges med min "kloge" holdning omkring identitet og det at være original.
Alle render rundt med drømmen om at opfinde den dybe tallerken og få succes i livet. Men hvad betyder succes egentlig? Unge mennersker, i dag, er født i en hård tid; "du skal være trænet", "du skal gå i det aller-nyeste tøj" "du skal have en iphone eller en macbook" og "hvordan kan det være, at du stadig går i Hummel-sko, det er da så meget 'last season' altså". Hver dag bliver man bumbaderet af krav og holdninger til hvordan man skal se ud og opføre sig. Hvorfor er der ingen, der siger  "STOP". Intet menneske kan holde til de krav og hvad er det egentlig for et billede vi har dannet os af ungdommen. "Du skal da drikke, altså det gør alle jo". Unge mennesker tror at de skal ligne hinanden på en prik... Men det er jo ikke at være original. Originaliteten kommer, når du tør være dig selv og stå ved det, når du tør tage den røde nederdel på selvom alle går i de sorte jeans, (og specielt) når du tør sige "nej". Det er et ord, der bliver brugt alt for lidt, hvis jeg skulle sige det. Man tør jo ikke sige fra, før man straks bliver stemplet som noget negativt... Men hey, det er altså fedt at sige "stop" og "hold op". Så kids, unge mennesker og da også voksne, tro på jer selv og gør det i føler er rigtigt! Tro mig, verdenen vil blive en del lettere at leve i nå du tør være dig selv. Når du først tør det, har du fundet nøglen til at originalitetens dør.

Ingen kommentarer :

Send en kommentar